چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اعمالتون قبول درگاه حق باشه. یک خواهشی دارم از دوستان اگر جایی اشتباه کردم لطف کنند به من اطلاع بدهند. معصوم که نیستم ممکنه اشتباه کنم.

ان شاء الله کسی را با اعمالم و حرفام گمراه نکنم و تمام تلاشم بر این است که حرفام از روی هوای نفس نباشه. ما که از خودمون چیز زیادی نداریم این نوشته ها هم که میبینید اکثرا از این سخنرانی، کتاب ها و ... هست.

خب بریم سر اصل مطلب

به ما در این دنیا  فرصت داده شده تا آخرت خودمان را بسازیم و باید از تمام این فرصت حداکثر استفاده را ببریم. حالا این فرصت چقدر هست؟ 50 سال؟ 60 سال؟ 80 سال؟ نمیدونم! اصلا نمیدونم حتی فرصت انشار این پست را دارم یا نه.

بعضی ها هستند که زندگی شان مثل حیوانات هست. یعنی میخوابند بیدار میشوند میخورد تخلیه میکنند دوباره میخوابد این شد خلاصه زندگی بعضی ها! باید زندگی انسان که اشرف مخلوقات هست یک فرقی با حیوانات کند.

همانطور که در در پست هدف از خلقت چیست توضیح دادم باید ما نیت هایمان الی لله باشد باید کار ها برای اساس معیار های دینی باشد که خلاصه آن میشه: اعمالمان عبادت به حساب بیاید.

اگر نباشه داریم کار باطل انجام میدهیم. مثلا کسی درس میخواد که دکتر شود فقط برای اینکه پول دار شود و به او بگویند خانم/آقای دکتر. خب این درس خوندش بدرد نمیخوره ولی اگر همین آدم درس بخواند برای اینکه دکتر شود برای خدا به خلق خدمت کند عبادت کرده.

دزد های زمان

یک گروه از این دزد ها اگر درست مدیریت نشه موبایل، تلویزیون و امثالهم هست. باید مراقب بود وقت ما را تلف نکنند. البته این امکاناتی هست که اگر درست استفاده بشه عالیه مخصوصا در عرصه جنگ نرم و اینا.

سعی کنید از تمام وقت های حداکثر استفاده را ببرید مثلا شما میتوانید اگر مزاحمتی برای کسی پیش نمیاد هنگام غذا خوردن سخنرانی های مفید گوش دهید یا مثلا اخبار را هنگامی که دارید غذا میل میکنید گوش کنید همان غذا خوردن میتونه یک صله رحم باشه یا مثلا هنگامی که قدم میزنید میتونید فلان ذکر را بگید بهتون پیشنهاد میکنم یک کتاب یا مثلا از این قرآن های کوچک را همراه داشته باشید که وقتی که بیکار میشوید و در خانه نیستید بتونید از وقتتون استفاده کنید.

نکته دیگری هم هست. کار هاتون را یادداشت کنید مثلا اگر باید کلی خرید کنید حتما یادداشت کنید چون اگر یادداشت نکنید ممکنه یادتون بره و مجبور بشید برگردید خانه و دوباره خرید ها را بپرسید. یا مثلا اگر دارید کتابی میخوانید یا دارید به سخنرانی گوش میکنید سعی کنید یادداشت برداری کنید چون خودم به شخصه زیاد یادداشت نمیکردم و خیلی هاش یادم رفته.

بحث زمان و وقت شد دلم نیومد از نماز اول وقت نگم. شدیداً توصیه میکنم که تا میتونید نماز اول وقت را ترک نکنید.

آیت‌الله بهجت: 

بعضی از اساتید اخلاق [آیت‌الله قاضی رحمت‌الله‌علیه] در نجف می‌گفتند: «من ضامنم کسی‌که این نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، به مقامات عالیه می‌رسد»1

توصیه دیگری دارم اونم این که وقت خودتون را با بعضی از فیلم ها هدر ندهید. فیلم هایی ببینید که ارزش داشته باشه. فیلمی نبینید که شما را از خدا دور کنه. یکسری فیلم ها هستند که یک تفکر غلطی را تزریق میکنند اینگونه فیلم ها را نبینید با مثلا صحنه ها خشونت آمیز دارد با توجه به اینکه این فیلم ها اثار منفی بر روح انسان میزاره از دیدن اینگونه فیلم ها هم بپرهیزید.

ان شاء الله در پست های آینده بیشتر درمورد وقت توضیح میدم.

 

 

محمدعماد سلامی

نويسنده مطلب چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">