راه از بین بردن وابستگی عاطفی

بسم الله الرحمن الرحیم

میدونی مردم دنبال چی هستن؟ دنبال یک آرامش دائمی. هیچکی از آرامش بدش نمیاد. گاهی یک سری چیز ها آرامش رو از آدم میگیره. اگه به چیزی یا به کسی وابستگی پیدا کنیم اون چیز آرامش رو از ما میگیره و خلاصه از ما سواری میگیره! و اگه وابسته بشی دل کندن از اون، کار حضرت فیله! پس باید اول سعی کنیم وابسته نشیم. نه اینکه وابسته شدیم بخوایم بعد دل بکنیم.

وابستگی میتونه به یک دوست، به یک بازی یا مثلا به مواد مخدر باشه.هرچی میتونه باشه.کاری که ما باید انجام بدیم اینه که ببینیم علائم وابسته شدن چیه که وقتی دیدیم داریم وابسته میشیم قبل از اینکه بیشتر بشه جلوشو بگیریم و الا به همون دردی دچار میشیم که معتادهای مواد مخدر دچار هستند.

علائم وابستگی:

  • اگه اون چیزی که به اون وابسته هستی نباشه حالت خوب نیست؛ ناراحتی
  • اگه باشه یک لذت زودگذر پیدا میکنی
  • اگه بهت بگن دیگه کلا نیستش! انگار کل زندگیتو ازت گرفتن و افسردگی میگیری

راستش وابستگی ها فرق میکنه.من در این مطلب بیشتر میخوام درمورد وابستگی به آدم ها با همون وابستگی عاطفی صحبت کنم.خب حالا

وابستگی چطور ایجاد میشه؟

وابستگی عاطفی برای یک لحظه ایجاد میشه و اگه بهش بها داده بشه ریشه پیدا میکنه و طرف رو نابود میکنه! این وابستگی بیشتر برای نوجوانان و جوانان اتفاق میوفته که تازه به بلوغ رسیدند و اگه به موقع ازدواج نکنند نمی تونند به نیاز محبت کردن به همسر و محبت دیدن از او رو پاسخ بدن.برای همین ناخودآگاه به دوست خود(فرقی هم نمیکنه همجنس باشه یا جنس مخالف) وابستگی پیدا میکنند یا به عبارت دیگه عاشق طرف میشن.عشق و علاقه ی افراطی ای که ذهن و فکر فرد رو داغون میکنه.شاید وقتی که پیش محبوبش باشه حالش خوبه ولی وقتی نیستش حالش خوب نیست و افسردگی میگیره.

چطور وابسته نشیم؟

 کاری که باید انجام بدید اینه که به محض اینکه احساس کردید دارید به یک شخصی وابسته میشید همون لحظه همون دم به خودتون بگید

دیگه من به هیچ وجه به همچین کسی فکر نمی کنم و دیگه طرف اون نمیرم. اصلا فکر میکنم همچین  کسی اصلا نبوده.

فرار کنید.رابطه رو ادامه ندید و الا وابسته میشید.

بعد یک مدت -مثلا یکی دو هفته- نگاه کنید ببینید باز هم احساس خاصی به طرف دارید یا نه؟ اگه دیدید اون احساس مزخرف از بین رفته میتونید به رابطه ادامه بدید ولی اگه دیدید هنوز یک حسی شما رو به طرف وابسته میکنه هنوز هم رابطه رو کم کنید و از خدا کمک بخواهید تا محبت خودش رو در دلتون جا بده.اون محبت لذت بخشه.

اگه وابسته شدیم چکار کنیم؟

کارتون خیلی سخته و باید تاوان اشتباهتون رو بدید.باید یک مدت رابطه خودتون رو با محبوبتون کم کنید تا این آتش کم کم فرو کش کنه و راحت بشید.خیلی سخته ولی شدنیه.اگه دیدید که نمی تونید از طرف دل بکنید برید به طرف بگید خودش با شما فعلا و موقتا قطع رابطه کنه و تا یک مدتی شمارو نبینه و معاشرت نداشته باشه که انشاالله این وابستگی کمتر و کمتر بشه و بتونید به زندگی ادامه بدید و لذتشو ببرید.

قرار نیست برای همیشه قطع رابطه کنید تا وقتی که احساس کردید این وابستگی از بین رفته اونوقت دوباره به صورت متعادل با هم رابطه داشته باشید.

محمدعماد سلامی

نويسنده مطلب راه از بین بردن وابستگی عاطفی

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">