تولید ثروت، لازمه‌ی دین‌داری

بسم الله الرحمن الرحیم

معمولا دین داری و ثروتمندی دو امر متضاد دونسته میشه! درحالی که دین اومده منو قدرتمند کنه و همه میدونن یکی از لازمه های قدرتمندی ثروت هست. آره! ایمان به خدا هم به انسان قدرت میده ولی با پول میشه خیلی کار ها کرد. اینکه صهیونیست ها قدرت رسانه ای زیاد و در کل قدرت زیادی در کنترل افکار و سبک زندگی مردم جهان دارن همین قدرت اقتصادی بالای اون هاست. اینکه یک مسلمون پول درحد بخور و نمیر داشته باشه بدرد نمیخوره.پس ایجاد ارزش افزوده و کسب روزی بر هر مسلمانی واجبه.

آقا اجازه!

بفرما!

آقا! این همه حدیث داریم که ثروت دشمن مومن هستو کلی مارو سفارش به قناعت کردن و ساده زیستی کردن چی میشه؟ حرف از خودت در میاریا!

باشه حالا چرا عصبانی میشی؟ ثروت درصورتی بده که باعث بشه تو از یاد خدا غافل بشی ولی اگه در راه خدا خرج بشه خیلی هم خوبه.

یعنی همشو بدیم به فقیر فقرا دیگه؟

یکی از مشکلات جامعه ی امروز ما چیه؟بیکاری.پول در بیار.بخشی از پولت رو بده چندتا جوون برن باهاش کار کنن و باهاش سود کنن.اینطوری هم اونا به کاری میرسن.هم پول شما بیشتر میشه و به خدا مقرب تر میشی.

میزارم بانک هم سود میبرم هم ریسک نداره.

چی شد ترسیدی؟ یادت نره یکی هست که همه امور دست اونه.بخواد کاری انجام بشه حتما انجام میشه.توکل کن بر او و هرچی شد لبخند بزن و راضی باش!:)

خب باشه حالا چطور پول در بیاریم؟

این شد حرف حساب

اصولا شما میتونی انتخاب کنی که کارمند باشی یا کارآفرین.کارمندی حقوق ثابت و حاشیه امنیت بیشتری نسبت به کارآفرینی داره ولی کارآفرینی هم خدمتی هست به جامعه و میتونه درآمدی بسیار کلان داشته باشه.

توصیه دین به اینه که تا جایی که امکان داره کارآفرین باش نه کارمند!

کارآفرینی ریسک داره و خیلی هم کارهای اداری داره خلاصه حالتو جا میاره ولی یک مومن به خدا از هیچ چیز هراس نداره چون مطمئنه هرچی بشه هر سختی ببینه خیره و به صلاحشه.آقا اصلا کل تلاششو در عرصه کارآفرینی کرد و در آخر نه تنها سود نکرد بلکه ضرر کرد.توکلشم به خدا بوده.شاید این امتحان الهی بوده که خدا ببینه این بنده اش که به او توکل کرده با این شکست اخم میکنه؟ ناراحت میشه یا نه؟ اصلا مومن به این فکر میکنه شاید من در ظاهر در آخرش شکست خورده باشم ولی در مسیر این کار کلی رشد پیدا کردم و خلاصه پوستم کلفت تر شده!عالم دینداری بن بست نداره.درمسیر الی الله باید حواست باشه حالت خوب باشه. حالت خوب بود یعنی کارت درسته!

اینکه کارآفرینی دقیقا چی هست و چطور میشه یک کارآفرین موفق بشیم بهتون پیشنهاد میکنم در گوگل سرچ کنید و حسابی تحقیق کنید.

فقط چند نکته بگم:

1. سعی کنید در هر رشته ای که میخواهید فعالیت کنید در اون رشته مهارت، علاقه و استعداد خاصی داشته باشید که احتمال موفقیت شما افزایش پیدا کنه.

2. به این فکر کنید شما دربرابر خدمتی که ارائه میکنید پولی دریافت میکنید. پس تمام دقت و همتتون این باشه کار کامل و درست باشه تا درآمدتون صد در صد حلال باشه. فراموش نکنید که یک حسابرسی بزرگ داریم که:

فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ
وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَهُ‏1

3. با وجود ثروت زیاد باز هم قناعت و ساده زیستی رو در زندگی فراموش نکنید. مطمئن باشید این نفس انسان کل دنیا هم بهش بدی آروم نمیشه و بهونه میاره.پس همون اول با اکسیر قناعت رامش کنید تا به یک آرامشی برسید.

و در آخر بدانید هرچه مال بدست بیارید تمام آن مال خداست. خدا مالک حقیقی اونه که اون رو به طور موقت به شما امانت داده تا آزمایش بشید. پس اون رو در همون راهی خرج کنید که مالکش میخواد.

اللهم عجل لولیک الفرج

1-سوره مبارکه زلزلة آیات 7 و 8

محمدعماد سلامی

نويسنده مطلب تولید ثروت، لازمه‌ی دین‌داری

نظرات ( ۲ )

  1. فرید پرهمت
    ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۰۱:۳۸

    احسنت بر برادر سلامی

    • محمدعماد سلامی
      ۳ مرداد ۹۸، ۰۹:۰۶

      قربانت :)

  2. حامد
    ۰۵ مرداد ۹۸ ، ۲۲:۳۸

    بسیار زیبا،نکات نغز و نقیضی که هر جا گیر نمیاد،لذت بردیم، اجرتان با خدا

    • محمدعماد سلامی
      ۵ مرداد ۹۸، ۲۳:۲۹

      خوشحالم خوشتون اومده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">