۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

معرفی مجموعه کتاب های «شهد شهود»

بسم الله الرحمن الرحیم

به خوندن سرگذشت علما و انسان های بزرگ خیلی علاقه دارم چون باعث میشه عجب و غرور آدم کم بشه. وقتی که متوجه میشی که انسان های خیلی بهتر از تو بودن غرورت کم میشه. وقتی میشینی پای روضه ی اهل بیت (ع) میگی من کجا و آن ها کجا؟ وقتی میبینی حضرت عباس (ع) چطوری ذوب در امام زمانش بود از خودت خجالت میکشی. البته راه اصلی از بین بردن تکبر و غرور اینه که بندگی خدا کنی. وقتی که تونستی عظمت و بزرگی خدا را با بندگی کردن بهتر بفهمی اون موقع متواضع میشی. اون موقع هست ترس از مقام خدا پبدا میکنی. 

ادامه مطلب

ما نیاز به تذکر داریم

بسم الله الرحمن الرحیم

انسان نیاز به تذکر دارد. دنیا ‌طوریه که انسان را سرگرم خودش میکنه و از خدا و قیامت غافل میکنه. باید به طور منظم و مستمر سعی کنیم به خودمون تذکر بدیم که ای انسان! به این دنیا دل نبندیا؛ چشم به هم بزنی اجلت فرا میرسه. کار هایی که برای خدا باشه باقی می ماند بقیه فایده ای نداره.

ادامه مطلب

اهمیت ورزش کردن

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر صلی الله علیه و آله:

المُؤمِنُ القَوِیُّ خَیرٌ و أحَبُّ إلَى اللّه ِ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعیفِ
مؤمنِ نیرومند نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از مؤمن ضعیف.1

همه ی ما میدانیم ورزش کردن در حد متعارف برای ما لازم است. این را همه ی ما میدانیم ولی چرا همه ی کسانی که از لحاظ جسمانی مشکلی ندارند ورزش نمی کنند؟

ادامه مطلب

حقیقت عبودیت چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم

خدارو شکر باز توفیق پیدا کردم مطلب جدیدی بزارم. ان شاء الله اگر مصلحت باشه همین روند ادامه داشته باشه. با توکل بر خدا از امروز تصمیم گرفتم احادیث و روایاتی را در این وبلاگ بزارم و کمی هم در مورد آن توضیح بدم. البته ما کوچکتر از آن هستیم بیاییم کلام معصوم را شرح بدهیم کاری که بنده حقیر میکنم این است که توضیحاتی که استادید بزرگوار دادند را جمع آوری میکنم و نقل میکنم وگرنه ما از خودمان چیزی نداریم.

ادامه مطلب