معرفی کتاب «رقصی چنین میانۀ میدانم آرزوست!»

  بسم الله الرحمن الرحیم

دیروز سالگرد شهادت شهید چمران بود. واقعا این شهید را باید الگو زندگی خودمان قرار بدیم. خوبه که مسئولان ما از زندگی ایشان درس بگیرند.

چمران وقتی یتیمخانه ای را در لبنان دایر می کند در آن فضا به خانمش میگوید ما از این به بعد غذایی را میخوریم که این یتیم ها میخورند. همسر لبنانی شهید چمران تعریف می کند که یک روز مادرم غذای گرم و لذیذی را برای من و مصطفی پخته بود. مصطفی آن شب دیر وقت به خانه آمد. وقتی به او گفتم:

بیا این غذا را بخور.

همین که خواست بخورد از من پرسید:

آیا بچه ها هم از همین غذا خوردند؟

گفتم:

نه بچه ها غذای یتیم خانه را خوردند و این غذا را مادرم برای شما پخته.

چمران با تمام گرسنگی و ولعی که برای خوردن غذا داشت، این غذا را کنار گذاشت و گفت:

ما قرار گذاشتیم فقط غذایی را بخوریم که بچه ها بخورند.

به او گفتم:

حالا که بچه ها خوابند و شما هم که همیشه رعایت می کنید این دفعه این غذا را بخورید.

دیدم چمران شروع کرد اشک ریختن و گفت:

بچه ها خوابند خدای بچه ها که بیدار است.1

مسئول باید ساده زیست باشد که بفهمد مردم چه میکشند. اگر مسئول خانه و ماشین آنچنانی داشته باشد می تواند آنطور که باید حال فقرا را بفهمد؟ من بیام برای یکی توضیح بدم سوختن چجوریه! بگم یک چیزیه که دردناک هست و خیلی درد داره و از این حرف ها! به جا این کار ها دستش را بیارم نزدیک آتیش این همه توضیح نیاز نیست. همانطور که گفتم مسئول باید ساده زیست باشه. اگر مسئول نبود هر ماشینی که خواست سوار شه و خونه ای که خواست بخره(البته از راه حلال) ولی مسئول فرق داره.

 

امام خمینی (ره):

آن روزى که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.2

 

خیلی خب حالا برای معرفی کتاب به صوت استاد پناهیان بسنده می کنیم:

لینک دانلود صوت

لینک خرید کتاب

 

1. فرهنگ نیوز

2. صحیفه امام، ج‏17، ص: 377و376 (پرتال امام خمینی (ره))

محمدعماد سلامی

نويسنده مطلب معرفی کتاب «رقصی چنین میانۀ میدانم آرزوست!»

نظرات ( ۱ )

  1. حمیدرضا وجدانی
    ۰۲ تیر ۹۶ ، ۱۳:۵۷

    سلام
    تشکر از شما
    بسیار آموزنده
    التماس دعا
    یا علی

    • محمدعماد سلامی
      ۲ تیر ۹۶، ۱۵:۴۹

      سلام

      محتاجیم به دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">