ارزش عمر و زمان

بسم الله الرحمن الرحیم

عید فطر بر همه ی مسلمانان جهان مبارک باشه. این ماه رمضان هم تمام شد و دیگه هم برنمیگرده پرونده اش بسته شد. مطمئناً همه ما نتوانستیم از تمام این ماه نهایت استفاده را ببریم؛ هرچقدر هم استفاده میکردیم ولی بازم نهایت استفاده را نبردیم واقعاً جا داره بشینیم اشک بریزیم برای این فرصت هایی که از دست رفت دیگه که دیگه برنمیگرده، تمام شد و رفت. هر لحظه که میگذره یک قدم به مرگ نزدیک تر میشویم ما بنا بر این بزاریم که تا میشه از عمر گرانبها استفاده ببریم که قیامت کمتر حسرت بخوریم. 

به کسی میگم وقت ات را هدر نده و از این حرف ها، برگرده و میگه خب به هدر بره. این فرد یا نفهمیده هدف اصلی زندگی چیه یا فراموش کرده که در فرصت کم باید به سمت آن هدف گام برداره. مومنین باید بیشتر به وقت اهمیت بدهند؛ شمایی که هدف ات بندگی خداست باید از آن کسانی که هدفشان دنیا است و نگاهی به آخرت ندارند بیشتر از این عمر استفاده کنی. تازه خدا برامون یک سری فرمول گذاشته که عمرمون بیشتر بشه مثل صدقه دادن یا صله رحم، هزار ماشاءالله علما و مراجع تقلید را دیدید که چقدر عمر میکنند چون به مستحبات اهمیت میدهند چون میفهمند صله رحم یعنی چه، تازه کلی هم سختی کشیدند؛ خدا بهشون عمر با برکت بده. 

امام خمینی انقدر منظم بودند و به وقت اهمیت میدادند که ساعت مردم میشدند مثلا وقتی از یک جایی به یک جای دیگر میرفتند عده ای میفهمیدند الان ساعت چند هست! الک الکی که انقلاب نشد. یعنی واقعا چطوری میتونم ارزش وقت را توضیح بدم؟ خدا وکیلی میشه؟ شنیدم وقتی اجل اون کسانی که مثل من از وقتشون تمام استفاده را نکردند و کلی حق گردنشونه فرا میرسه میگن:

یک روز دیگه به ما وقت بده، حق الناس ها مونده، باید برم کلی حلالیت بطلبم.

دیگه تمامه. انسان فقط فقط یک بار میمیره اون موقع ارزش زمان را به معنای واقعی درک میکنه. وقتی قراره مثلا کسی که 60 سال عمر کرده هنگام مرگ التماس 24 ساعت وقت را بکنه اگر در طول عمرش روزی چند ثانیه بیشتر استفاده میکرد میتونست در کل عمرش یک روز صرفه جویی بکنه. پیشنهاد میکنم به مطلب «چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟» هم نگاهی بیندازید.

 ان شاء الله بتونیم همه ما ارزش زمان را بهتر درک کنیم و وقتمان را فدای خدا کنیم.

محمدعماد سلامی

نويسنده مطلب ارزش عمر و زمان

نظرات ( ۲ )

  1. حمیدرضا وجدانی
    ۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۶

    سلام
    خیلی عالی توضیح دادید
    انشاءالله قدر لحظات رو بدونیم
    التماس دعا
    عیدتونم مبارک
    یا علی

    • محمدعماد سلامی
      ۶ تیر ۹۶، ۱۲:۴۷

      علیکم سلام

      عید شما هم مبارک باشه
      موفق باشید

  2. سحر زمانی
    ۲۹ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۲

    هر متنی گه از این وبلاگ خوندم چندین چند بار بی اختیار شانه هایم لرزیده اند ،احساس کردم که چقدر در دنیای مادیانه خودم غرق خودم بود ،جوانی که تاحالا یک بارهم به مرگ فکر نکرده،هدف زندگیشو رضای بنده هاش قرار داده ... چندین بار فرو ریخته ام .خوشحالم که شما به این مرتبه از تقوا وخود ساختگی رسیدن ...التماس دعا

    • محمدعماد سلامی
      ۲۶ بهمن ۹۹، ۰۸:۳۲

      نظر لطف شماست
      خیلی ممنونم


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">