چگونه از زندگی لذت ببریم؟

بسم الله الرحمن الرحیم

از خدا میخواهم گمراهان را هدایت کند. خلاصه ی این مطلب این است که بگم خط قرمزتون گناه باشه! حتی گناه صغیره! البته هیچ گناهی را کوچک نشمارید چون کوچک شماردن گناه خودش گناه کبیره است. بیاییم مبارزه با هوای نفس کنیم؛ بیاییم محاسبه نفس کنیم ببینیم چه خوبی هایی را از والدین گرفتیم و چه خوبی هایی را با خودسازی ایجاد کردیم. همه جنایتکاران عالم حتی آن فرعون، هیتلر و شمر ملعون خوبی داشتند! پس بیاییم عیب ها را برطرف کنیم. 

یادمه استاد رائفی پور در یک سخنرانی گفتند:

هر گناهی که میکنید؛ گناه بعدی 10 برابر آسان تر است! و همینطور هر گناهی که ترک میکنید؛ ترک گناه بعدی 10 برابر آسان تر است.

استاد تعبیری مثل این به کار بردند و تا آنجایی که یادم بود بازگو کردم. پس اگر کسی بعد از توبه گناه کرد؛ سریعاً توبه کنه. یک نکته ای در مورد توبه بگم؛ وقتی کسی می خواد توبه کنه بیاد گناهاش را پیش خدا اعتراف کنه. بگه خدایا! «ظلمتُ نفسی» خدایا من خودمو زدم! یک وقت نیاد بگه خدایا بیا این گناه ها را ببخش ولی این یک گناه را نه! مثلا نیاد بگه خدایا این حجاب را بیخیال شو بقیه رو  ببخش. بگه من غلط بکنم حتی یک امر تو را زیر پا بزارم اصلا خدایا شما لطف کردی به من دستور دادی. خدایا شما به این بزرگی و کبریائی به این عبد ناچیزت دستور دادی.

گناه چه لذتی داره؟ لذت سطحی و کم. گناه کاری اومده لذت زیاد و عمیق را ول کرده رفته لذت کم و سطحی را برده؛ این به خودش ظلم نکرده؟ وقتی خدا به کسی لبخند نزنه، از کسی خشنود نباشه این فرد الان داره خیلی لذت میبره؟ این لذتی که میگم فقط در آخرت نیستا! در دنیا هم هست. اصلا من نمیتوانم خدایی را بپذیرم بهم بگه از دنیا اصلا لذت نبر، عوضش اون دنیا لذت ببر! اصلا خلاصه بگم:

گناه نکنید تا بیشتر لذت ببرید. 

بیاییم دین را درست معرفی کنیم. وقتی خدا میگه از فلان لذت چشم پوشی کن چون اون لذت حرام باعث میشه تو به اون لذت های بالاتر نرسی! خدا چقدر به فکر ماست. بشینیم با رساله های مرجع تقلدمون عشق بازی کنیم! ببینیم خدامون چه لطفی در حقمون کرده! چه دستور هایی بهمون داده. گناه شناسی خودمون را تقویت کنیم؛ چون ممکنه داریم کاری میکنیم که خیال میکنیم درسته ولی دستور مولا یک چیز دیگه است. عبد باید دستور مولا را اجرا کنه نه اون کاری که فکر میکنه درسته. 

ان شاء الله همه، گناهانی که مانع ظهور هستند را ترک کنند.

محمدعماد سلامی

نويسنده مطلب چگونه از زندگی لذت ببریم؟

نظرات ( ۲ )

  1. حمیدرضا وجدانی
    ۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۹

    سلام
    تشکر از شما
    انشاءالله بتونم به کارهام بدون طرفداری از خودم نگاهی کنم و سبک و سنگینشون کنم و حال خودم رو جویا بشم
    خدایا شکرت
    یا علی

    • محمدعماد سلامی
      ۷ تیر ۹۶، ۲۲:۱۶

      سلام

      ان شاء الله

  2. ALI marefat
    ۰۹ تیر ۹۶ ، ۰۰:۰۶

    به نظر من التزام به مسایل اخلاقی،مستلزم یقینی بود اصول عقاید است.چیزی که متاسفانه نداریم،البته نه در حدی که هیچ در هیچ باشد!!

    • محمدعماد سلامی
      ۹ تیر ۹۶، ۰۰:۱۸

      البته

      اصلا اخلاق از عقاید سرچشمه میگیره. پایه های عقاید هم ثقلین (قرآن و عترت) هست. در این مسیر دو کار را باید انجام بدهیم:
      1. معارف دینی را بهتر بشناسیم (قرآن و عترت)
      2.تزکیه نفس کنیم.
      یاعلی


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">